سیستم عامل ios, سیستم عامل ها : اخبار ، آموزش ، بررسی, وبلاگ

آموزش نحوه تغییر کشور اپل آیدی

لزوم تغییر کشور اپل آیدی

در بعضی مواقع می‌خواهید برنامه‌ای را از اپل استور نصب کنید که در زمان دانلود آن، با این خطا مواجه می‌شوید:

«this app is currently not available in your country or region»

و بدین معناست که این برنامه در کشور اپل آیدی شما موجود نیست که در این شرایط باید کشور را عوض کنید تا بتوانید آن برنامه را بر روی دستگاه خود نصب کنید.

در مثال دیگر:

ممکن است که کشور اپل آیدی شما آمریکا باشد، اما گیفت کارت اپل کانادا را خریداری کرده باشید که چون در اینجا کشور اپل آیدی شما با کشور گیفت کارتتان یکسان نیست، نمی‌توانید از آن گیفت کارت استفاده کنید؛ پس به ناچار باید در اینجا هم کشور اپل آیدی خود را تغییر دهید.

مراحل تغییر کشور apple id

  • وارد settings آیفون خود شوید.
  • در قسمت بالای صفحه، بر روی قسمتی که مشخصات شما درج شده است کلیک کنید.
  • در صفحه‌ی بعد گزینه‌ای به نام «Media & Purchases» را مشاهده می‌کنید که باید بر روی آن کلیک کنید.
  • با انتخاب Media & Purchases سه گزینه برای شما نشان داده می‌شود (password settings ،view account ،cancel) که باید بر روی گزینه‌ی view account کلیک کنید. منتظر بمانید تا صفحه را لود کند که در این مرحله ممکن است از شما تاچ آیدی و یا فیس آیدی را درخواست کند.
  • در صفحه‌ی بعدی که برای شما باز می‌شود یک سری از گزینه‌ها را مشاهده می‌کنید که در میان آن‌ها باید بر روی «Country/Region» ضربه بزنید. در اینجا کمی باید منتظر بمانید که مدت زمانی که باید صبر کنید به سرعت اینترنتان بستگی دارد!

نکته

اگر اپل آیدی شما بالانس دارد و قابل خرج کردن نیست (مثلا در حد چند سنت)، باید اول به سایت iTunesstoresupport@apple.com به زبان انگلیسی ایمیل بدهید و از آن‌ها درخواست کنید تا موجودی حسابتان را صفر کنند.

  • بعد از صفر شدن موجودی حسابتان، می‌توانید کشور اپل آیدیتان را عوض کنید. در صفحه‌ی باز شده بر روی گزینه‌ی «Change country or region» کلیک کنید.
  • در صفحه‌ی باز شده که اسامی کشورها آمده است باید بر روی کشوری کلیک کنید که می‌خواهید کشور نهایی اپل آیدیتان باشد.
  • در صفحه‌ی بعد موافقتنامه‌ای برای شما نشان داده خواهد شد که باید بر روی گزینه‌ی Agree در گوشه‌ی بالای سمت راست کلیک کنید. مجددا در پیام نشان داده شده بر روی Agree کلیک می‌کنید.
  • در قسمت بعدی باید در پایین صفحه یک آدرس فیک از کشور مربوطه را وارد کنید.

(آدرس فیک را از سایت https://www.fakeaddressgenerator.com/ می‌توانید پیدا کنید. بدین ترتیب که وارد سایت می‌شوید و بر روی نماد سه خط در بالای سمت راست صفحه کلیک می‌کنید؛ سپس بر روی یکی از کشورهایی که نشان داده می‌شود کلیک کنید.)

در اینجاست که چند نمونه آدرس فیک به شما نشان داده خواهد شد و می‌توانید هر کدام را که خواستید در آدرس مربوط به کشور نهایی اپل آیدی خود، وارد کنید.

نکته‌ی مهم

اگر بر روی اپل آیدی موجود خود اطلاعات مهمی دارید، باید از آن‌ها بکاپ بگیرید تا بعد از تغییر کشور اپل آیدی مشکلی بوجود نیاد.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد؛ اگر علاقمند هستید از آموزش های بیشتری مطلع گردید سایت ما را همراهی کنید و آنرا به دوستان خویش معرفی نمایید

دیدگاهتان را بنویسید