مشترک بین تمامی پلت فرم ها, معرفی نرم افزارها, وبلاگ

کلوز فرند در اینستا چیست؟

کلوز فرند در اینستا چیست؟


قبل از هر چیز بهتر است به شرح ماهیت قابلیت Close Friends بپردازیم و مشخص کنیم که اصلا این قابلیت چیست و با چه هدفی در اپلیکیشن اینستاگرام ارائه شده است. کلوز فرند در واقع قابلیتی است که به کاربران اینستا اجازه می‌دهد از بین فالوورهای خودشان افراد و عده خاصی را مشخص کرده و آن ها را به عنوان دوست نزدیک یا خاص خودشان در نظر بگیرند و یک لیست مجزا از دوستان این چنینی و ویژه برای خود بسازند. اما ساخت این لیست چه فایده‌ای دارد؟ زمانی که شما لیستی از دوستان ویژه یا نزدیک خود را با عنوان Close Friends تعیین می‌کنید، قادر خواهید بود که برخی از استوری های خود را فقط برای این افراد ارسال نمایید!
به بیان دیگر شما می‌توانید استوری های اختصاصی برای دوستان نزدیک یا کلوز فرندز اینستاگرامی خود ارسال کنید. این استوری ها فقط برای آن دسته از فالوورهایی نمایش داده خواهند شد که شما با تصمیم گیری خودتان آن ها را به لیست کلوز فرندز های خود ارسال کرده‌اید. پس حالا می‌دانید کلوز فرند در اینستا چیست و با چه هدفی ارائه شده است. این قابلیت سبب می‌شود که بتوانید لیستی از دوستان خاص، ویژه یا نزدیک خود را تعریف کرده و برخی از استوری های خویش را فقط با این دوستان به اشتراک بگذارید تا دیگر فالوورهای عادی اکانت قادر به مشاهده آن ها نباشند. 

کلوز فرند در اینستا چیست؟


تفاوت Close Friends با فالوورهای عادی چیست؟


در حال حاضر از نظر ماهیت و قابلیت ها و حتی شیوه تعامل کاربران با یکدیگر هیچ تفاوتی مابین فردی که به لیست دوستان نزدیک اینستاگرامی شما اضافه شده باشد و یک دنبال کننده عادی وجود ندارد! هر دوی این افراد می‌توانند پست های معمولی شما را مشاهده کنند، پست هایتان را لایک کنند، زیر پست های شما کامنت ثبت کنند یا برایتان از طریق دایرکت پیغام بفرستند. پس از نظر قابلیت ها و ماهیت هیچ تفاوتی مابین آن دسته از افرادی که به لیست کلوز فرندز های اینستاگرامی شما اضافه شده‌اند و فالوورهای عادی اکانتتان وجود ندارد و تنها تفاوت موجود مربوط به این می‌شود که شما می‌توانید برخی از استوری های خود را به طور اختصاصی برای اعضای کلوز فرندز ارسال کنید. 
طبیعتا در اینگونه مواقع که شما استوری را فقط برای دوستان نزدیکتان ارسال می‌کنید، فقط آن ها می‌توانند روی استوری شما ریپلای داشته باشند یا بیان دیگر به استوری شما پاسخ بدهند و نظرشان را برایتان ارسال کنند. زمانی هم که کاربری نظر خود را به این صورت روی استوری شما ریپلای کند، نظر وی به صورت پیغام دایرکت برایتان ارسال خواهد شد. بنابراین به غیر از اینکه شما می‌توانید استوری های خاصی را فقط برای دوستان نزدیک یا همان Close Friends اینستاگرامی خود ارسال کنید، اعضای این لیست هیچ قابلیت بیشتر و متفاوتی در مقایسه با دنبال کنندگان عادی اکانت نخواهند داشت.


اهمیت کلوز فرند برای کسب و کارهای آنلاین


خیلی از افراد تصور دارند که قابلیت Close Friends خیلی قابلیت جالبی نیست و تقریبا 50 درصد کاربران اینستا از این قابلیت استفاده نمی‌کنند. خیلی از کاربران هم بر این باور هستند که قابلیت کلوز فرندز فقط برای افرادی مناسب است که یک پروفایل عادی و شخصی در اینستاگرام دارند و می‌خواهند برخی از استوری های جنجالی خودشان را فقط با دوستان خاصی به اشتراک بگذارند! اما اگر نگاه عمیق تری به موضوع داشته باشید و با دید بازتری به قابلیت کلوز فرند در اینستا نگاه کنید متوجه خواهید شد که این قابلیت فقط برای تفکیک لیست دوستان شما به منظور ارسال پست های جنجالی تر ارائه نشده و می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود عملکرد کسب و کارهای آنلاین یا صفحات اینستاگرام فروشگاه های مختلف داشته باشد. اما چطور؟

اهمیت کلوز فرند برای کسب و کارهای آنلاین


همانطور که قبلا گفتیم با استفاده از قابلیت Close Friends می‌توانید لیستی از دوستان خاص و ویژه خودتان را تعریف کرده و استوری های خاصی را فقط برای این افراد منتشر کنید. حال تصور کنید شما به عنوان یک کسب و کار آنلاین لیستی از مشتریان ویژه خود را در قالب کلوز فرند تعریف کنید و پیشنهادهای ویژه خود را از این طریق فقط با این افراد به اشتراک بگذارید! مطمئن باشید در این شرایط می‌توانید کسب و کار خودتان را به شیوه بهتری مدیریت کرده و به جذب مشتری بیشتر بپردازید. به عنوان یک مثال ساده شما می‌توانید قانونی برای مشتریان خود تعیین کنید که در صورت خرید بیش از یک مبلغ مشخص، آن ها به لیست کلوز فرندز اکانت شما اضافه شوند و از آن پس به دلیل اینکه جزو اعضای Close Fiends هستند علاوه بر امکان بهره‌مند شدن از آفر های ویژه‌ای که به طور اختصاصی برایشان استوری می‌شود، از تخفیف چند درصدی هم بهره‌مند گردند. 
مورد فوق فقط یک مثال خاص است و شما با توجه به ماهیت کسب و کار خودتان و شناختی که بر روی بیزینس و مشتریانتان دارید می‌توانید تدابیر خاص دیگری را هم برای استفاده بهینه‌تر و تجاری از قابلیت کلوز فرند در اینستا پیاده سازی کنید. بنابراین اینطور نیست که قابلیت Close Friends فقط برای کاربران عادی باشد و این قابلیت می‌تواند برای صفحه اینستاگرام کسب و کارهای مختلف هم مفید محسوب گردد. اینکه شما چه پلن و برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط خود و افزایش فروشتان از طریق قابلیت کلوز فرند در نظر می‌گیرید کاملا بر عهده خودتان خواهد بود. پس اگر صاحب یک کسب و کار خاص هستید و در اینستاگرام هم فعالیت و فروش دارید، بد نیست نیم نگاهی به قابلیت Close Friends داشته باشید. 


چگونه قابلیت Close Friend اینستاگرام را فعال و اعضای کلوز فرندز را مدیریت کنیم؟


اما سوال مهم بعدی که باید به آن پاسخ داده شود مربوط به نحوه فعالسازی قابلیت Close Friend اینستاگرام و اضافه کردن افراد به این لیست می‌شود. قابلیت کلوز فرندز اکانت های اینستاگرام نیازی به فعالسازی ندارند و در حالت عادی و پیش فرض فعال هستند اما تا زمانی که عضوی به لیست دوستان نزدیکتان اضافه نشود، عملا امکان استفاده از این قابلیت و اشتراک گذاری استوری با دوستان نزدیکتان را هم نخواهید داشت و به نوعی حالتی ایجاد می‌شود که گویا قابلیت کلوز فرندز اینستاگرامتان غیر فعال است. بنابراین برای فعال کردن این قابلیت کافیست اعضای خاصی را به لیست دوستان نزدیک یا ویژه خودتان اضافه کنید. 

چگونه قابلیت Close Friend اینستاگرام را فعال و اعضای کلوز فرندز را مدیریت کنیم؟


خوشبختانه نحوه اضافه کردن افراد به لیست کلوز فرندز هم بسیار ساده است و هیچ دردسری ندارد. برای مدیریت اعضای کلوز فرند و اضافه کردن یا حتی حذف افراد از این لیست کافیست به شرح زیر عمل کنید:
•    اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کرده و وارد اکانتی شوید که می‌خواهید Close Friends آن را مدیریت کنید. 
•    به قسمت پروفایل (Profile) بروید.
•    آیکون سه خطی گوشه سمت راست و فوقانی صفحه را انتخاب کنید. 
•    گزینه Close Friends را انتخاب نمایید. 
•    مشاهده خواهید کرد که لیستی از فالوورهایتان نمایان می‌شود و در بخش فوقانی صفحه هم یک فیلد جستجو ارائه خواهد شد.
شما به راحتی می‌توانید با انتخاب گزینه Add از کنار نام هر یک از کاربرانی که در لیست مشاهده می‌کنید آن ها را به عنوان دوست ویژه خود به بخش Close Friends اضافه کنید. دقت داشته باشید اعضای نمایش داده شده یا بهتر بگوییم پیشنهادی که می‌بینیم همگی از فالوورهایتان هستند اما شما این امکان را دارید که دیگر افراد و حتی آن دسته از کاربرانی که در لیست فالوورهایتان نیستند را هم به کلوز فرندز اینستاگرام خویش اضافه کنید. بدین منظور کافیست از فیلد جستجوی بالای صفحه استفاده نمایید و ضمن تایپ یوزرنیم اکانت مورد نظر، گزینه Add را از کنار پروفایل وی انتخاب کنید. بدین ترتیب وی به لیست دوستان ویژه شما اضافه می‌شود.

لیست دوستان ویژه شما


 بعد از اینکه افرادی را به لیست دوستان نزدیک یا ویژه خودتان اضافه کنید، با مراجعه به مسیری که در بخش فوق به آن اشاره کردیم قادر به مشاهده نام آن ها خواهید بود. در کنار عکس پروفایل افرادی که به لیست دوستان نزدیک شما اضافه شده باشند یک آیکون سبز رنگ با ستاره‌ای در داخل آن نمایان می‌شود که در واقع نماد کلوز فرند در اینستا است. برای حذف هر کاربر از این لیست کافیست گزینه Remove کنار نام وی را لمس کنید. بدین ترتیب وی از لیست دوستتان ویژه یا همان Close Friends اکانتتان حذف خواهد شد. اگر تعداد افرادی که به عنوان دوست نزدیک و ویژه انتخاب کرده‌اید زیاد است و نمی‌توانید به راحتی پروفایل فرد مورد نظرتان را جهت حذف از لیست انتخاب کنید کافیست از فیلد جستجوی بالای صفحه استفاده به عمل آورده و نام کاربری وی را تایپ و سپس آیکون Remove کنار آن را لمس کنید. 


ارسال استوری اختصاصی برای اعضای کلوز فرند در اینستا


همانطور که گفتیم وقتی شما لیستی از دوستان نزدیک خود را تعیین می‌کنید یا به بیان حرفه‌ای‌تر لیست کلوز فرندز اینستاگرام خود را ایجاد می‌نمایید، قادر خواهید بود که استوری های خاصی را فقط با اعضای این لیست به اشتراک بگذارید. اما چطور می‌توان این کار را انجام داد؟ خوشبختانه انجام این کار بسیار ساده است و چند مرحله ابتدایی آن هیچ تفاوتی با اشتراک گذاری عادی استوری با دیگر کاربران ندارد. به منظور ارسال استوری اختصاصی برای اعضای کلوز فرند در اینستا به شرح زیر عمل کنید:

ارسال استوری اختصاصی برای اعضای کلوز فرند در اینستا


•    اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و آیکون با نماد “خانه” را از تب زیرین صفحه انتخاب نمایید. 
•    آیکون دوربین را از گوشه سمت چپ و فوقانی صفحه انتخاب کنید یا گزینه Your Story را لمس نمایید. 
•    استوری مورد نظرتان را ضبط کنید یا از گالری انتخاب نمایید.
•    در نهایت به جای اینکه استوری را با انتخاب گزینه Your Story برای همه کاربران ارسال کنید، گزینه Close Friends را درست مثل عکس فوق انتخاب نمایید.
بدین ترتیب پست مورد نظر شما یا همان استوری که تدوین کردید فقط برای دوستان ویژه و افرادی که در لیست Close Friends شما حضور داشته باشند ارسال می‌شود. در نظر داشته باشید که فالوورهای عادی که در لیست کلوز فرندزتان قرار نداشته باشند در این شرایط حتی متوجه این مسئله که شما استوری برای دوستان نزدیکتان ارسال کرده‌اید هم نمی‌شوند مگر اینکه از طریق پروفایل یکی از اعضای کلوز فرندز شما استوریتان را ببینند یا اینکه در گوشی خودتان استوری شما را مشاهده کنند. 


شناسایی استوری های معمولی از استوری های مخصوص Close Friends


 اما شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که چطور می‌توان یک استوری معمولی را از استوری اختصاصی که برای اعضای Close Friends ارسال شده تشخیص داد؟ آیا راهی برای تشخیص و تفکیک این دو از هم وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است. شما به سادگی می‌توانید استوری هایی که به صورت عادی با شما اشتراک گذاری شده را از استوری های ویژه کلوز فرندز تشخیص دهید. اما چطور؟

 شناسایی استوری های معمولی از استوری های مخصوص Close Friends


برای انجام این کار کافیست به رنگ دایره‌ای که در اطراف استوری فرد ارسال کننده ظاهر می‌شود دقت کنید. اگر این دایره رنگ قرمز و عادی داشت، استوری به صورت نرمال و برای تمام دنبال کنندگان آن فرد ارسال شده است اما اگر دایره اطراف استوری کاربر سبز رنگ باشد، نشان می‌دهد که استوری وی فقط برای افرادی ارسال شده که در لیست کلوز فرندز او هستند. ضمن اینکه این موضوع مشخص می‌کند شما در لیست دوستان ویژه یا همان Close Friends فرد مورد نظر هستید و او شما را به عنوان دوست ویژه خود به لیست کلوز فرند اضافه کرده است. پس به راحتی و با نگاه کردن به رنگ دایره اطراف استوری هر کاربر می‌توانید معمولی بودن یا اختصاصی بودن استوری وی را مشخص کنید.


اطلاع رسانی های Close Friends


بد نیست کمی هم در رابطه با اطلاع رسانی های Close Friends صحبت کنیم. منظور از اطلاع رسانی های کلوز فرند در واقع نوتیفیکیشن هایی است که در ازای انجام کارهای مختلف برای افرادی که به عنوان کلوز فرندز اکانت انتخاب شده‌اند صادر می‌شود. شاید خیلی از شما تصور کنید که با اضافه کردن یک فرد به لیست دوستان ویژه خود، وی با دریافت نوتیفیکیشن از سمت اینستاگرام متوجه این امر می‌شود اما این تصور کاملا غلط است! کسانی که به لیست Close Friends اضافه شوند متوجه این موضوع نخواهند شد و به بیان دیگر هیچ اعلان، نوتیفیکیشن یا اطلاع رسانی برایشان صورت نمی‌پذیرد. آن ها تنها زمانی متوجه حضور خود در لیست دوستان ویژه شما می‌شوند که شما استوری برای اعضای کلوز فرند خود ارسال نمایید و دایره سبز رنگ اطراف آن را ببیند.
دقیقا مثل اضافه کردن افراد به لیست دوستان نزدیک، حذف آن ها از لیست دوستان نزدیک هم هیچگونه نوتیفیکیشن و اعلانی را برای آن ها به همراه نخواه داشت. یعنی اگر شما فردی را از لیست دوستان ویژه اکانت اینستاگرام خود حذف کنید، هیچ نوتیفیکیشن یا اطلاع رسانی برای وی ارائه نمی‌شود و عملا او متوجه این امر نخواهد شد مگر اینکه با ردیابی استوری های شما و دیدن این مسئله که دیگر استوری از شما با دایره سبز رنگ برایش نمایش داده نمی‌شود، متوجه این امر گردد که احتمال وقوع آن بسیار پایین است. بنابراین نگران اطلاعات رسانی های کلوز فرند در اینستا نباشید و بدون هیچ دغدغه و نگرانی لیست دوستان ویژه یا نزدیک خود در اینستاگرام را مدیریت کنید، چون هیچ اطلاع رسانی برای اعضای لیست ارائه نمی‌شود. 

اطلاع رسانی های Close Friends


یکی دیگر از سوالاتی که خیلی از کاربران در مورد قابلیت Close Friends اینستاگرام مطرح می‌کنند این است که آیا می‌توان برای کاربران خاص درخواست اضافه شدن به لیست دوستان ویژه و نزدیک را ارائه کرد؟ به عنوان مثال آیا فرد A می‌توانید برای فرد B درخواست مبنی بر اضافه شدن به لیست دوستان نزدیک اکانت فرد B را ارسال نماید؟ انجام این کار به طور مستقیم غیر ممکن است! یعنی کاربران اینستاگرام این امکان را ندارند که مستقیما از گزینه یا آپشنی برای ارسال درخواست اضافه شدن به لیست دوستان نزدیک دیگر کاربران استفاده کنند اما طبیعتا ارائه درخواست از طریق دایرکت یا از طریق کامنت امکانپذیر خواهد بود و هیچ مانعی برای انجام این مسئله وجود ندارد.


آیا دیگران می‌توانند اعضای Close Friends شما را ببینند؟


همانطور که می‌دانید اپلیکیشن اینستاگرام به گونه‌ای طراحی شده که کاربران با ورود به پروفایل یک کاربر دیگر می‌توانند خیلی راحت به بخش فالوورهای آن پروفایل بروند و لیست افرادی که پروفایل فرد مورد نظر توسط آن ها دنبال شده را مشاهده کنند. به عنوان مثال شما به عنوان فرد A می‌توانید وارد پروفایل فرد B شوید و لیست فالوورهای فرد B را مشاهده کنید. این مسئله منجر به ایجاد سوالی در ذهن خیلی از کاربران شده که آیا دیگران به شیوه مشابه می‌توانند اعضای Close Friends اینستاگرام پروفایلشان را ببینند یا خیر! خوشبختانه این امر ممکن نیست و هیچ کاربری نمی‌توانید لیست دوستان نزدیک یا همان کلوز فرند کاربران دیگران را مشاهده کند و این بخش کاملا شخصی بوده و فقط توسط صاحب اکانت قابل مشاهده و مدیریت خواهد بود. 
بنابراین نگران افرادی که به لیست کلوز فرندز اکانت اینستاگرام خود اضافه می‌کنید نباشید چون هیچکس به غیر از شما متوجه نمی‌شود که چه کسانی در لیست دوستان نزدیکتان قرار دارند. حتی افرادی که در لیست دوستان نزدیک اکانت اینستاگرام شما قرار داشته باشند هم نمی‌توانند متوجه شوند که دیگر اعضای این لیست از چه کسانی تشکیل شده است. اینستاگرام سعی کرده لیست اعضای بخش Close Friends را به شیوه‌ای متفاوت با فالوورهای معمولی ارائه کند و حفظ حریم خصوصی (Privacy) را به شکل بهتری برای آن در نظر بگیرد که این امر از قوانین وضع شده برای این قابلیت به طور واضح مشخص و مشهود است. 


چطور بفهمیم از لیست کلوز فرندز کاربری حذف شده‌ایم؟


همانطور که گفتیم زمانی که یک کاربر پروفایل اینستاگرام فردی را از لیست دوستان نزدیک یا همان Close Friends اکانت خود حذف می‌کند، فردی که از این لیست حذف شده متوجه این امر نمی‌شود و اینستاگرام هیچ نوتیفیکیشن یا اعلانی را برای وی ارسال نخواهد کرد. اما این موضوع بدان معنا نیست که هیچ راهی برای فهمیدن این مسئله که از لیست کلوز فرندز در اینستاگرام کاربر خاصی حذف شده‌اید وجود نداشته باشد! شما با زیر نظر گرفتن استوری های دیگر کاربران می‌توانید متوجه حذف شن خود از لیست Close Friends آن ها شوید. اما چطور و چگونه این کار را انجام دهیم؟

چطور بفهمیم از لیست کلوز فرندز کاربری حذف شده‌ایم؟


همانگونه که قبلا گفتیم استوری هایی که دایره اطراف آن ها سبز رنگ باشد، استوری هایی هستند که کاربر ارسال کننده آن ها فقط برای کلوز فرند در اینستا ارسال کرده است. بنابراین تا زمانی که استوری های این چنینی را از سمت کاربر خاصی دریافت کنید، مشخص می‌شود که در لیست دوستان ویژه یا نزدیک وی قرار دارید. طبیعتا اگر بعد از مدتی یا در یک بازه زمانی خاص دیدید که به طور عجیبی استوری های با دایره سبز رنگ فرد خاصی دیگر برایتان نمایش داده نمی‌شود و تقریبا مدت زمانی طولانی است که فقط استوری های عادی و با دایره قرمز رنگ وی را می‌بینید، احتمال دارد از لیست دوستان نزدیک آن کاربر حذف شده باشید! البته باز هم در این شرایط نمی‌توان به طور قطع در رابطه با این موضوع نظر داد و مدعی شد که قطعا شما از لیست Close Friends کاربر مورد نظر حذف شده باشید!
برای اطمینان از موضوع توصیه می‌کنیم مدتی صبر کنید و برای یک بازه زمانی طولانی تر عملکرد پروفایل فرد مورد نظر و استوری هایش را زیر نظر بگیرید و اگر باز هم هیچ استوری با دایره سبز رنگ برایتان ارسال نشد، کم کم می‌توانید مطمئن شوید که پروفایل شما از لیست دوستان ویژه یا همان کلوز فرندز اینستاگرام فرد مورد نظر حذف شده است. یک راه حل جالب هم برای آن دسته از افرادی داریم که می‌خواهند فرد خاصی را از لیست دوستان نزدیک خود حذف کنند و بستری فراهم آورند که وی به هیچ عنوان متوجه این امر نشود! برای انجام این کار کافیست پروفایل فرد مورد نظرتان را از لیست دوستان ویژه خود حذف کنید و استوری هایی که دوست دارید وی آن ها را نبیند را ارسال نمایید. سپس در بازه های زمانی خاص، مثلا هر چند روز یک بار، دوباره پروفایل آن مخاطب را به لیست دوستان نزدیک خود اضافه کرده و استوری را برای کلوز فرندزتان ارسال کنید تا وی آن را ببیند. 
سپس می‌توانید دوباره او را از لیست دوستان نزدیک خود حذف کنید و استوری های اصلی خودتان را پست نمایید. انجام این کار سبب می‌شود که مخاطب مورد نظر به هیچ عنوان و حتی با ردیابی نوع استوری های شما و زیر نظر گرفتن رنگ دایره اطراف استوری هایتان هم متوجه این امر که عملا از لیست دوستان ویژه یا همان کلوز فرندز اینستاگرام شما حذف شده است نشود. برخی افراد در این راستا ایده خاصی به ذهنشان رسیده که چند لیست از کلوز فرندز اینستاگرام را تعریف کنند و استوری های خود را با توجه به محتوای برای لیست های خاص مورد نظرشان ارسال نمایند، اما متاسفانه انجام این کار امکانپذیر نیست و حداقل تا به امروز اینستاگرام امکان ساخت چند لیست یا زیرشاخه مختلف در Close Friends را نداده و فقط می‌توان یک لیست از کلوز فرند در اینستا ایجاد کرد. 


اشتراک گذاری استوری کلوز فرند در اینستا امکانپذیر نیست!


نکته یا مورد آخری که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم هم مربوط به امکان اشتراک گذاری یا اصطلاحا ری‌پست (Repost) استوری های اینستاگرام می‌شود. همانطور که می‌دانید استوری های معمولی اینستاگرام تحت شرایط خاص قابلیت ری‌پست کردن دارند. یعنی دو کاربر می‌توانند با تگ کردن نام پروفایل یکدیگر بر روی یک استوری اینستاگرام آن را در پروفایل شخصی خودشان ارسال کنند. به عنوان مثال تصور کنید یکی از دوستان شما استوری که حاوی عکس شما و وی است را در پروفایل خودش منتشر می‌سازد و نام شما را هم در استوری تگ می‌کند. در این حالت با استفاده از قابلیت ری‌پست اینستاگرام که در مقاله “ترفند اینستاگرام بازنشر استوری دیگران در استوری خود” در رابطه با آن صحبت کردیم، شما هم می‌توانید پست وی را در پروفایل خودتان استوری کنید. بدین ترتیب آن استوری توسط دنبال کنندگان دو اکانت (اکانت شما و دوستتان) دیده می‌شود. 
اما متاسفانه یا خوشبختانه انجام این کار برای استوری هایی که به طور اختصاصی برای دوستان نزدیک یا همان Close Friends پست می‌شود وجود ندارد. یعنی اگر شما یک استوری را دقیقا به شیوه مشابه با حالت عادی و با تگ کردن نام پروفایل یکی از دوستان خود برای کلوز فرندز اینستاگرام خودتان ارسال کنید، دوست شما که نام وی در استوری تگ شده قادر به ری‌پست آن در پروفایل شخصی خودش نخواهد بود و در بهترین شرایط می‌توانید از استوری شما یک اسکرین شات (Screenshot) بگیرد و آن را در اکانت خودش استوری نماید. جلوگیری از امکان اشتراک گذاری استوری کلوز فرندز یا همان ری‌پست استوری برای حفظ حریم خصوصی کاربران ارائه شده است و پیاده‌سازی آن کاملا منطقی به نظر می‌رسد. در ادامه دلیل این امر را هم برایتان شرح می‌دهیم.

اشتراک گذاری استوری کلوز فرند در اینستا امکانپذیر نیست!


به عنوان مثال تصور کنید سه فرد A، B و C با هم دوست هستند و پروفایل اینستاگرام یکدیگر را دنبال می‌کنند. کاربر A، کاربر B را به لیست دوستان نزدیک خود اضافه کرده اما تمایلی به اضافه کردن کاربر C به لیست دوستان نزدیک خودش ندارد. حالا کاربر A استوری را با تگ کردن نام کاربر B برای دوستان نزدیک خودش ارسال می‌کند. طبیعتا در این شرایط کاربر C از وجود این استوری مطلع نمی‌شود. حال اگر کاربر B این امکان را داشته باشد که با استفاده از قابلیت ری‌پست اینستاگرام، استوری کاربر A را در پروفایل خودش بازنشر دهد، کاربر C که شاید قرار نبوده از وجود این استوری مطلع شود از آن باخبر خواهد شد و علاوه بر این متوجه می‌شود که در لیست دوستان نزدیک کاربر A هم قرار ندارد! برای جلوگیری از بروز اینگونه مشکلات، اینستاگرام امکان بازنشر استوری های اختصاصی Close Friends را نمی‌دهد.


جمع‌بندی


همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در رابطه با ماهیت قابلیت کلوز فرند در اینستا صحبت کردیم و تمام مواردی که باید در رابطه با این قابلیت بدانید را برایتان شرح دادیم. حالت به خوبی با قابلیت مذکور آشنا شده‌اید و می‌توانید آگاهانه از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید قابلیت Close Friends مخصوص پروفایل های شخصی نیست و کسب و کارهای آنلاین هم می‌توانند در اینستاگرام با استفاده از تدابیر خاص از این قابلیت برای کسب موفقیت و افزایش آمار فروش خود استفاده کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید